kedd, január 27

Január 26. hétfő AUSTRALIA DAY
Tehát ma ünneplik az első partraszállást az ausztrálok.
Vendéglátóink ugyanúgy pihentek, mint előző napjaikban, talán egyetlen furcsaság, hogy én továbbaludtam, mint Krisztián, fél 11-kor keltem. (Talán most álltam át igazán, bár eddig sem voltak különösebb nehézségek, csak mindig felébredtem éjjelente.)
Reggel itt járt Deby, a klínin lájdi, aki kitakarította az egész házat, vele volt a kislánya, ki holnap kezdi a gimnáziumot. Mindketten nagyon kedvesek voltak. Felmosták az erkélyen összegyűlt hangyákat, akik valószínű ünnepelni jöttek hozzánk, na nem az Australia Day-t, inkább a tegnapi trópusi vihart.
Ezután kicsit nosztalgiáztunk Krisszel. Megmutattuk Judyéknak a kórus cd-felvételéről készült werkfilmet, és az olmützi versenyről készített film felét. Ezután megebédeltünk. Nem esznek túl sokat. Ez még nem is lenne baj, csak azt nem értjük, miért nem éhesek pár óra múlva, mikor mi már elcsigázva szédelgünk üres gyomrunk miatt.
Ebéd után a mára már szokássá vált levélolvasás és medencelátogatás után ma Sam Owens elémentünk ki a reptérre, aki Új-Zélandból jött vissza. Ez a hölgy, aki egyébként a kollegám lesz, kölcsönadja nekünk az apartmanját németországi tartózkodása idejére. Február 23-án érkezik haza, addig nekünk keresnünk kell magunknak egy, az egyetemhez közel eső lakást, és addig teljesen ingyen használhatjuk a lakását. A ház, amiben az apartmant bérli, az egyetem bejáratától kb. 87 méterre van. Szerdán költözünk át, ám előtte mindenféle adminisztrációs munkát kell elvégeznem az egyetem titkárságán. Erről majd külön beszámolok. Számítunk visszajáró pénzre, bár Judy szerint az a legvalószínűbb, hogy ezeket az első fizetésemmel a bankszámlámra fogják utalni. Az pedig február 20. körül lesz esedékes.
Kedden, azaz holnap fogjuk megnyitni bankszámlánkat minden reménység szerint az ANZ Banknál. Az egyetem területén is van fiókja, és általában ezt választják az egyetem oktatói. Ez a bank állítólag az első négy legkedveltebb bank között van. Bár mielőtt elindultunk otthonról, az ING Bankos hölgynél érdeklődtünk, hogy melyik bankkal van közvetlen kapcsolatban pénzintézetük. Ő egy másikat ajánlott, a Sydney központú Westpac-ot, ami szintén benne van a legjobb négyben. Holnap fényt derítünk rá, hogy járunk jobban. Ha meg mégsem, akkor nyitunk egy számlát az ANZ-nél.
Amikor Sam-et vittük haza a reptérről, megnéztük a lakását, amelyik gyönyörű, és azt hiszem, bármikor elfogadnám otthon rövidebb távra. (Otthon másfél évig panellakásban laktunk.) Majd mikor beköltöztünk, leírom részletesebben, ez csak az első benyomásom volt. A „háztűznéző” után bejártuk autóval az egyetem területét, a St. Lucia Campust. Hatalmas zöld területen fekszik, a Brisbane folyó határolja két oldalról is, mert pont egy kanyarban van. Hajóval is megközelíthető (Ferry-vel és City Cat-tel), és közel van a belvároshoz. No nem gyalog. Gyalog nem mérnek semmit errefelé. Autóval kb. tíz perc, ahogy ma tapasztaltuk.
Most csak az autóúton mentünk körbe, de Judy így is végigmutogatta, melyik épületben melyik kar található. Mi közben bámultuk a sok fát, a krikett-, a foci-pályákat, a strand-röplabda pályát, a tenisz-pályát, a tavat sok íbisszel meg kacsával, a trópusi esőerdőt, amit a biológia tanszék hallgatói használnak terepgyakorlatra, a színháztermet, koncerttermet, a nyitott uszodát, persze mindet kívülről, a kocsiból. Szerdán majd mindent belülről is megnézhetek már. (Judy már két napja ezt mondogatja nekem: váncdájz jo biddáj – szerda lesz a te nagy napod.) Azt hiszem, meghatódtam, mikor végiggurultunk a területen. Itt fogok dolgozni másfél évig. Hmmm. Mikor mutathatom meg ezt nektek?????
Hazafelé beugrottunk egy csirkefalatos helyre, a nevére nem emlékszem. Itt vettük meg a vacsorát, sült csirkét krumplival. Itthon salátával tálaltuk magunknak. Des, a papa mindent szendvicsbe készít el magának. A csirkedarabokat is betette két szelet egyébként nagyon finom kenyér közé, vastagon rakott bele hagymát, rengeteg sóval és borssal szórta meg. Aztán vidáman ette az étkezőasztalnál, miközben a krikett-meccsre pislogott fél szemével. Állandóan krikettet néznek. Még nem ismerem a szabályokat, de Krisztiánnal elhatároztuk, hogy utánaolvasunk az interneten.
Krisztián egyébként rákérdezett a Quantas légitársaság nevének az eredetére. Szépen el is mondta nekem, mit jelent, annyit tudtam megjegyezni belőle, hogy a ’Q’ a Qeensland-ra utal (az egyik állam, Brisbane a fővárosa). Most már Krisztián alszik, de holnap, ha nem felejtem el, újra megkérdezem tőle, hogy újabb információval szolgálhassak. (Már akinek.)

.oO:[ Krisztián ]:Oo.
QUANTAS - Queensland and Northern Territories Air Services
Puszi mindenkinek ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése