péntek, február 13

Február 12. csütörtök

Ma nagyon meleg volt, az ember csak beragacsozódik ettől a kíméletlen párás hőségtől. De ez Queensland, ez Brisbane. Miután magamhoz tértem, fogtam magam és kijöttem a nappaliba, hogy az itteni hűsebb árnyékban még tovább pihentessem gondolataimat. Nem sokáig volt eredményes a kísérletem.
Mielőtt rávettem volna magam, hogy a tikkasztó párás egyetemi utat végignyargalásszam a notebook-kal a vállamon, gondoltam összeállítok a tegnapi képekből egy csokorra valót, hogy a kedves érdeklődők megtekintgethessék azokat jól. Így is volt. Megtekinthető most már a következő zárójelek között található webcímen: (http://host.epgep.bme.hu/neverend/brisbane/beachparty/) Ha ugyanezt a címet csak a brisbane szóig írjátok be, akkor ott meglelhettek még mást is. A későbbiekben ott lesznek majd még képek, egyéb érdekességek. Feltettem az idáig írt naplóinkat is.
Kerestünk az interneten telefonkártyát, amivel olcsón hazatelefonálhatunk, és sikeresen találtunk is. (http://www.phonecardselector.com.au) A Likom kártya, melyet Lilla ajánlott ezen a kártyaválasztó oldalon csak úgy szerepelt, hogy Sydney-ből kezdeményezhetőek vele hívások, viszont találtunk egy Click telefonkártyát, mellyel Brisbaneből Budapestre csak 9 cent/perc díjjal telefonálhatunk, kapcsolási díj nélkül. Van $10, $20 és $50 kártya, az $50-os éri meg legjobban, aki fél év alatt elhasználja, mert ahhoz $5 plusz ajándékbeszélgetés is jár, ami esetünkben 55,5 perc, ami elég jó. Úgy tűnt, hogy nem csak Budapestet lehet 9 centért hívni, hanem bármilyen vonalas telefont, de ez még nem biztos. Mobilt hívni 49 cent/perc, ami kicsit magasabb percdíj, de az sem vészes. Megbeszéltük, hogy utánajárunk, és beszerzünk egyet.
Az egyetemről bementünk Toowongba, és megejtettük az esedékes bevásárlásunkat, amit ezen alkalommal a Woolworth-ben tettünk. Hazajöttünk, megvacsoráltunk, lepihentünk, filmet néztünk, filmen elszunyókáltunk, majd én megírtam a naplót, és most mit írjak, hisz a mondat végére értem. Ja, próbáltuk hívni Norbiékat a szombati koncertekre, de Réka csak az üzenetrögzítővel beszélt.
Kitaláltam valamit… Feldobhatnánk a naplót… például úgy, hogy aki kíváncsi valamire, az megküldhetné emailben, mi meg igyekszünk utánajárni, vagy a témát érintő tapasztalatainkat megosztani Veletek. Pl. hogy a Woolworthben hányféle sajtot lehet kapni? Lehet, hogy mégsem jó ötlet… Na, de ha nem jó, majd Réka jól kihúzza reggel, persze ha elolvassa… puszi.
Réka elolvasta reggel, de nem azért, hogy lektorálja, és javítgassa, hanem mert érdekelte, hogy a tegnapról Krisztián mi mindent tudott összeszedni.
Ha megengeditek / megengedik, néhány velem történt dolgot is megosztok Veletek / Önökkel. Szokásomhoz híven kora reggel mentem be az egyetemre néhány tanmenetet összeállítani, előkészülni. Dolgozgattam, mikor megszólalt a telefon, s felvettem. Először majdnem egy kukkot sem értettem abból, hogy ki az, és mit akar. Aztán kicsit lelassított, s kiderült, hogy elődömet kereste Sydney-ből egy zenei társaságtól valaki. Mondtam neki, hogy legjobb lesz, ha újra telefonál, mert én sajnos nem tudok segíteni, de még kapcsolni sem tudom. Ebben maradtunk.
Nem sokkal később újra csörgött a telefon, s egy leendő tanítványom jelentkezett, hogy szeretne egy időpontot kérni tőlem. Fél óra múlva ott volt. Elmondta, kicsoda, micsoda, és hogy azon gondolkodik, hogy felvegye-e a tantárgyaimat, csak tudnom kell, hogy ő zeneileg alig-alig képzett, viszont kórust vezet egy általános iskolában. Kérte, hogy James-szel beszéljek róla, amint február végén hazaérkezik Európából, mert nem mindegy, hogy tudja-e teljesíteni a követelményeket, ugyanis otthon egy másfél éves kisgyereke van, és éppen babát vár. Mintegy fél órát beszélgettünk, és nagyon jó benyomást tett rám lelkesedésével, de elgondolkodtatott, hogy vajon nem túl magas követelményeket irkálok-e bele a tanmenetekbe. Azért lehet, hogy Andrea nem tipikus eset, erre vall, hogy bejött hozzám. Beszélgetésünk alatt kiderült, hogy a diploma utáni kurzusok felvétele egy félévre 2000 dollár kurzusokként. Egy ausztrálnak… Lilla múltkor említette, hogy ezen az egyetemen, a UQ-n sokkal drágábban tanulhatnak a külföldiek, mint az ausztrál állampolgárok. Hmmm..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése